[1]. قرآن کریم.
[2]. ابن جوزی، أبو الفرج عبد الرحمن بن علی (1401). العلل المتناهیة فی الأحادیث الواهیة. تحقیق: إرشاد الحق اثری، چاپ دوم، فیصل آباد - پاکستان، إدارة العلوم الأثریة.
[3]. آشناور، مهدی (1391). «تعارض در احادیث و روشهای حل آن». حسنا، قم، سال 4، شمارۀ 14، پاییز، صص140-179.
[4]. آصفی، رضا (1383)، «شوکانی و کتاب إتحاف الأکابر باسناد الدفاتر». کتاب ماه دین، تهران، سال 8، شمارۀ 81، تیر ماه، صص7-9.
[5]. حسنی، هاشم معروف (1372). اخبار و آثار ساختگی (سیری انتقادی در حدیث). مترجم: حسین صابری، مشهد، آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهشهای اسلامی.
[6]. حسینی میلانی، سیدعلی (؟). نفحات الأزهار فی خلاصة عبقات الأنوار. قم، مرکز تحقیق و ترجمه و نشر آلاء.
[7]. راغب اصفهانی (1412). المفردات فی غریب القرآن. چاپ اول، دمشق، دارالقلم.
[8]. ربانی، محمدحسن (1389). علوم حدیث «با تکیه بر آراء اهل سنت». قم، مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی (ص).
[9]. رفیعی محمدی، ناصر (1398). وضع حدیث. چاپ چهارم، قم، مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصصطفی.
[10]. روحی دهکردی، مجید (1393). «معرفی و روش شناسی کتاب الفوائدالمجموعه». قم، کنگرۀ بینالمللی فرهنگ و اندیشۀ دینی، صص832-852.
[11]. زمخشری، محمود بن عمرو بن احمد (1407). الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل. بیروت، دارالکتاب العربی.
[12]. سیوطی، عبدالرحمن بن ابیبکر (1404). الدرالمنثور فی التفسیر بالماثور. چاپ اول، قم، کتابخانۀ عمومی حضرت آیتالله العظمی مرعشی نجفی (ره).
[13]. شعرانی، ابوالحسن (1386)، پژوهشهای قرآنی علامه شعرانی در تفاسیر مجمع البیان، روح الجنان و منهج الصادقین. تحقیق: محمدرضا کرمانی، قم، بوستان کتاب.
[14]. شوکانی، محمد بن علی بن محمد (1416). الفوائد المجموعۀ فی الأحادیث الموضوعۀ. تحقیق: عبد الرحمن بن یحیی المعلمی الیمانی، بیروت- لبنان، دارالکتب العلمیة.
[15]. شیخ حسینی، مختار (1394)، جنبش انصار الله یمن. قم، مجمع جهانی اهلبیت (ع).
[16]. صبحی صالح (1383). علوم حدیث و اصطلاحات آن. مترجم: عادل نادرعلی، چاپ دوم، قم، اسوه.
[17]. صدوق، محمدبن علی (1386). من لایحضره الفقیه. مترجم: محمدجواد غفاری، تهران، نشر صدوق.
[18]. طبرانی، سلیمان بن أحمد (؟). المعجم الأوسط. قاهره، دارالحرمین.
[19]. عزیزیکیا، غلامعلی (1388). «نقد دیدگاه مخالفان عرض حدیث بر قرآن». معرفت، قم، سال 18، شمارۀ 136، فروردین ماه، صص85-98.
[20]. فتحالهی، ابراهیم (1394). «روششناسی نقد حدیث (نقد متنمحور براساس ادلۀ عقلی)»، روششناسی مطالعات دینی، تهران، سال دوم، شمارۀ 1، بهار و تابستان، صص46-56.
[21]. فرمـانیـان، مهدی؛ موسوینژاد، سیدعلی (1389). درسنامۀ تاریخ و عقاید زیـدیه، چاپ دوم، تهران، نشر ادیان.
[22]. کریمیان، محمود (1397). «اعتبارسنجی و مفهومشناسی احادیث من بلغ»، حدیث حوزه، قم، سال 9، شمارۀ 16، بهار و تابستان، صص7-21.
[23]. کلانتری، علیاکبر (1389). «تسامح در ادلۀ سنن، قاعدهای ناکارآمد»، پژوهشهای اعتقادی کلامی، ساوه، سال 5، شمارۀ 17، بهار، صص1-22.
[24]. کلینی، محمد بن یعقوب (1407). الکافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه.
[25]. محمدزاده، فریده (1399). «تحلیل انتقادی کتاب (الفوائد المجموعه فی الاحادیث الموضوعه) با محوریت احادیث مناقب امام علی (ع)». حدیث و اندیشه، قم، سال 18، شماره 29، بهار و تابستان، صص5-29.
[26]. محمدی ریشهری، محمد (1397). شناختنامۀ حدیث، چاپ اول، قم، دارالحدیث.
[27]. میرجهانی طباطبایی، محمدحسن (1384). جنه العاصمه. تحقیق: مهدی رجایی، مشهد، بیتالزهراء.
[28]. نسائی، احمد بن علی (1424). خصائص امیرالمومنین علی بن ابی طالب کرم الله وجهه. تحقیق: دانی بن منیر آل زهوی، بیروت- لبنان، المکتبه العصریه.
[29].
نقیزاده، حسن؛ سعیدی، حمیدرضا (1394). «تأملی در اعتبار و کارآمدی معیارهای نقد متن حدیث نزد اهلسنت»،
کتاب قیم، یزد، سال 5، شمارۀ 12، بهار و تابستان، صص149-170.
[30]. نوروزی، مجتبی؛ نقی زاده، حسن (1389). «مفهومشناسی مخالفت و موافقت حدیث با قرآن»، علوم حدیث، قم، سال 15، شمارۀ ۵۵، بهار، صص37-60.
[31]. هیثمی، نورالدین (1414). مجمع الزوائد و منبع الفوائد، قاهره، مکتبة القدسی.